Dlaczego warto jeść czerwoną paprykę będąc na diecie?

Zwykle, kiedy mówi się o naturalnych spalaczach tłuszczu wymienia się zieloną i czerwoną herbatę, guaranę lub ocet jabłkowy. Jednak do grona skutecznych i naturalnych spalaczy tłuszczu możemy również zaliczyć czerwoną paprykę. Jest to mało znany spalacz tłuszczu, jednak jego działanie jest potwierdzone i skuteczne.

Czerwona papryka mało znany spalacz tłuszczu

Choć jest niepozorna to czerwona papryka jest świetnym składnikiem diety odchudzającej. Nie tylko jest idealna jako przyprawa do wielu dań, czy jako smakowity składnik sałatek, sosów, albo jako przyjemnie chrupiąca przekąska. Jest również bogata w wiele składników mineralnych, dzięki którym między innymi skutecznie zwalcza nadmiar tkanki tłuszczowej.

Zawiera między innymi kapsaicynę, która zyskuje coraz więcej zwolenników jako skuteczny spalacz tłuszczu. Udowodniono nawet, że to kapsaicyna ma najlepsze wyniki jeśli chodzi o szybkie metabolizowanie tłuszczu. Przy czym nie powoduje enetualnych skutków ubocznych jak sztuczne spalacze. Poza oczywistym pieczeniem w usta. Jednak czerwona papryka nie ma aż tyle kapsaicyny, by czuć to pieczenia. Jednak pozwala działać temu związkowi przy spalaniu tłuszczu.
Kapsaicyna bowiem powoduje wzrost temperatury ciała, a organizm chcąc wrócić do normalnej temperatury spala więcej kalorii. Jest to tak zwany efekt termogenezy.
Warto również dodać, że kapsaicyna to świetny antyoksydant, który nie tylko spowalnia starzenie się naszej skóry, ale i wspiera naszą odporność.

To jednak nie wszystkie elementy sprawiające, że papryka jest świetnym spalaczem tłuszczu. W czerwonej papryce znajduje się również witamina C – nawet 288 mg na 200 gramów.
Witamina C, znana ze wzmacniania odporności, robi coraz większą furorę wśród osób walczących o piękną sylwetkę. Jest to bowiem jeden ze skuteczniejszych naturalnych spalaczy tłuszczu o bardzo szerokim działaniu wspomagającym utratę fałdek na brzuchu, udach i pośladkach.
Kwas askorbinowy w połączeniu z żelazem zwiększa produkcję l-karnityny. Substancja ta odpowiada za transport tłuszczu do mitochondriów w naszych komórkach. To tam każda komórka naszego ciała produkuję energię potrzebną do wszelkich procesów takich jak ruch czy oddychanie. Poprzez l-karnitynę, więcej tłuszczu trafia od razu do przerobienia na energię, zamiast się odkładać.
Witamina C aktywuje również lepsze właściwości żelaza w naszym organizmie. Mianowicie pozwala szybciej dostarczać tlen do komórek – jest to ważne, gdyż to czerwone krwinki, transportujące tlen są wrażliwe na żelazo i reagują na zmiany nim wywołane.
To jednak nie koniec wspaniałych właściwości witaminy C. Jak się bowiem okazuje przyspiesza proces lipolizy, czyli pozyskiwania energii z kwasów tłuszczowych. Oznacza to, że więcej energii jest pozyskanych z tkanki tłuszczowej, przez co zmniejsza się ilość zmagazynowanego tłuszczu.

Warto więc jeść czerwoną paprykę, gdyż zapewnia ona nam właściwości zarówno witaminy C jak i kapsaicyny.

Author: wrelacjiztoba.pl