Przygotowania do jesieni

Jesień to czas, kiedy zmienia się nie tylko pogoda, ale również styl życia, sposób żywienia. Coraz rzadziej wiele osób sięga po świeże warzywa, a to z kolei odbija się na funkcjonowanie całego organizmu. Jeśli przestaniesz dbać o siebie po okresie wakacyjnym, wówczas możesz odczuć tego skutki w postaci osłabienia, zmęczenia. Ulegnie również zmiana kondycji włosów, skóry i paznokci. Staniesz się bardziej podatny na choroby, a ich przebieg może być znacznie poważniejszy i dłużysz niż w przypadku osób, które dbają o formę przez cały rok. Jak utrzymać formę na jesień? Zdecydowanie dbając o dostarczenie witamin, ruchu, a także nieunikanie świeżego powietrza. Kilka zasad, które tak naprawdę potrafią zdziałać cuda.
Utrata formy jesienią, nie następuje samowolnie. Ma wpływ na to zaniedbanie. Jeśli będziesz odpowiednio o siebie dbał, wówczas ta forma będzie towarzyszyła ci nie tylko jesienią, ale przez cały czas.

Suplementacja

Kiedy zbliża się czas jesienny, a ty trochę zwalniasz i przestajesz dostarczać organizmowi nie tylko witamin, ale również minerałów, które są niezbędne do funkcjonowania, warto wówczas pomyśleć o wprowadzeniu odpowiedniego suplementu. Najlepiej wybierać te, które zagwarantują jak największą ilość witamin i minerałów, które wzmocnią organizm, poprawią odporność, ale również wpłyną na utrzymanie skóry czy włosów w dobrej kondycji. Pamiętaj jednak, że spożywanie suplementu w, nie zwalania cię z zdrowej diety. Jest on jedynie uzupełnieniem niedoborów, które mogą się pojawić.

Ruch na świeżym powietrzu

Wiesz już, że odżywianie, dostarczanie witamin i minerałów to bardzo ważne, aby formę utrzymać. Jak utrzymać formę na jesień? Oczywiście należy dbać o odpowiednią dawkę ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu. Pewnie powiesz, że jesień bywa zimna, deszczowa i wietrzna. Jednak pamiętaj, że zarówno sama aktywność jak i przebywanie na świeżym powietrzu, ma wpływ na zachowanie formy jak i utrzymanie jej przez długi czas. Dlatego też, jeśli tylko stan zdrowia ci na to pozwala, to spaceruj, maszeruj, biegaj, ale na pewno nie zamykaj się w domu.
Utrzymanie formy, jak wiele osób twierdzi, nie jest rzeczą trudną. Tym bardziej, że jeśli jesteś aktywny, wówczas rezygnacja z aktywności będzie bardzo dokuczliwa. Pamiętaj również, że ruch to zdrowie i nie tylko fizyczne, ale również psychiczne, co jest ważne w tym okresie depresyjnym. Dlatego dbaj o siebie, nie rezygnuj z sportu, a także dbaj o formę w kuchni, nie zajadając się przetworzoną żywnością.

Author: wrelacjiztoba.pl